Chill, crazy, boring.. mixed emotions

Denna veckan har varit riktigt chill!!
Vi har haft prao/skuggning vecka, min såg ut såhär.

- måndag: skuggning på ueig samt samhäll (agneberg).

- tisdag: skuggning på ekonomi (agneberg).

- onsdag: åkte till skolan och snackade med SYV om skuggning de två följande dagarna. Tog sedan moppen hem vid cirka tio-tiden (med tillstånd från rektorn), och chillade då hemma.

- torsdag: skuggning på handel (agneberg).

- fredag: skuggning på teknik (Östrabo).

Detta med gymnasieval tycker jag är extremt svårt!! Jag har ingen absolut aning om vad jag vill jobba med i framtiden heller, vilket gör det hela mycket svårare. Det enda jag vet säkert att jag vill gå det är UEIG (uddevsllas elit idrotts gymnasium) med inriktningen fotboll. Till det har jag redan skickat in ansökan och har bara uttagningen kvar. Men jag måste fortfarande välja en linje eftersom UEIG bara är som ett till val. Just nu står valet av linje mellan ekonomi och samhäll (inriktning beteende vetenskap). Det positiva med ekonomi är att man bara behöver läsa "extra språk" ett år för miritpoäng istället för samhäll där det istället krävs två år. På ekonomi får man också läsa mer matte och mindre SO vilket jag tycker är bra, men på samhäll tror jag att jag får en mycket bättre klass samt att jag är mer intresserad av att lära mig hur människor fungerar, varför vi fattar vissa beslut som vi gör och helt enkelt varför vi beter oss som vi gör. Därför lutar det just nu lite mer åt samhäll, även om jag tycker att ekonomi är bättre ämnesmässigt.
Men som sagt detta är ett väldigt svårt val och det är tur att det är en preliminär sökning snart bara.

Nu ska jag plugga lite på min kära no om nervceller osv, som vi har prov i på måndag..

Puss, h ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0